Xunta de Galicia Voluntariado Dixital

Inicio > A Rede > Novas
Presentación da plataforma.

Nace "BeTalentSTEAM", unha plataforma para fomentar as carreiras científicas e tecnolóxicas en España

Está impulsada polo Club Excelencia en Xestión e a Fundación Altran e conta con 24 "partners". O seu primeiro proxecto é un concurso para alumnos da ESO de ideas socialmente innovadoras sobre os Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable.

Versión para impresiónSend by email
Madrid, 17/10/18 (13:45)

Fundación Altran para a Innovación e o Club Excelencia en Xestión presentaron onte "BeTalentSTEAM", unha plataforma para transformar o modelo educativo, respondendo aos constantes cambios da realidade pola innovación científica e tecnolóxica. Con ela fomentarase a vocación tecnolóxica ("STEAM") entre os mozos españois e en especial das mulleres, xa que estas só representan o 15% das novas matrículas universitarias nesas carreiras "steam".

Durante a presentación da iniciativa, que tivo lugar na sede de Cruz Vermella Española en Madrid, o presidente do Club Excelencia en Xestión e ILUNION, Alberto Durán, subliñou que a educación é un alicerce fundamental na excelencia da xestión e explicou que a plataforma xorde pola "preocupación" do club por captar aos mozos para carreiras tecnolóxicas, de forma que tamén se fomente a súa creatividade e se atenda "o déficit" que existe entre a oferta formativa e as demandas do mercado laboral. "Non chegamos a cubrir o mercado no que nos movemos", lamentou. Por iso, pediu aos 24 "partners" que apoian a rede traballar en dar respostas a ese mercado non cuberto "e facelo tamén coas persoas que teñen máis dificultades e menos oportunidades". "Ou cambiamos as cousas ou as facemos de forma diferente ou moitos empregos non van ser cubertos e outros destruídos", engadiu. Durán puxo en valor neste punto que a plataforma "BeTalentSTEAM" está formada por entidades moi diversas do ámbito empresarial, da sociedade civil e do sector social pero que posúen unha preocupación común polo dixital e a educación. Segundo dixo, a plataforma, "aberta e colaborativa", conta co respaldo de 24 "partners", entre colexios públicos, privados e concertados, universidades públicas e privadas, centros de formación profesional, asociacións e institucións, representantes do mundo empresarial, a administración central, autonómica e local, o terceiro sector e a contorna familiar.

 

Concurso

Durante o acto presentouse o primeiro proxecto piloto da plataforma, o Concurso SIM ("Social Innovation Maker"). Trátase dun concurso de ideas socialmente innovadoras dirixido a alumnos de 1º e 2º da ESO de colexios públicos e privados que traballarán "hermanados" para dar resposta a retos sociais vinculados aos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable 2030. Segundo explicou o presidente de Altran España e Fundación Altran, José Ramón Magarzo, os rapaces participarán en talleres de materias como robótica e intelixencia artificial e os resultados e gañadores poderanse coñecer a finais de ano. Con todo, adiantou, "os gañadores estamos a ser todos, as persoas que estamos a colaborar para que estas iniciativas sexan unha realidade no noso país". Actuou como anfitrión do acto o presidente de Cruz Vermella Española, Javier Senent, quen destacou que o concurso de ideas é "especialmente motivador" porque desde Cruz Vermella traballan "de forma expresa" na materialización dos ODS. Tamén destacou que comparte o obxectivo "de poñer no centro aos mozos e a súa capacidade innovadora para mellorar a sociedade", polo que animou aos alumnos participantes "a desenvolver as súas mellores ideas e aproveitar a oportunidade de aprender" dos profesionais educativos e do sector industrial e empresarial que coñecerán durante o concurso.

 

Testemuños dos "Partners"

A continuación celebrouse unha mesa redonda con representación dalgúns dos "partners" da rede colaborativa "BeTalentSTEAM". En nome do ámbito da escola interveu o director do Eurocolegio Casvi, Juan Luís Yagüe, quen lamentou que, aínda que no Bacharelato hai unha ampla demanda das opcións científicas e tencológicas, daquela os alumnos non desenvolven a súa formación universitaria nesas ramas. "Sempre hai máis nenos en ciencias que en letras, pero cando elixen a carreira universitaria non optan por algo tan 'steam'", expuxo. Por elo, destacou que o concurso permitirá "que os mozos coñezan mellor os tipos de carreiras" e que se traballe nesa orientación "desde etapas máis temperás". "O gran reto da escola é preparar aos alumnos adiantándonos ao que necesita a sociedade", aseverou.

Pola súa banda, a presidenta da Institución Educativa SEK, Nieves Segovia, compartiu a perspectiva desde o ámbito da Universidade sobre se desde esa institución obsérvase unha evolución das carreiras técnicas e científicas. "Se algo necesitamos na educación é que máis axentes participen dos nosos debates e inquietudes. E este é un magnífico exemplo, coa presenza da empresa, a Universidade e a escola, entre outros", dixo. Subliñou "a boa noticia" de que España ten un 30% de alumnos que cursan carreiras técnicas, cando a media da OCDE é do 25%, e que en 2025 haberá 7 millóns de novos empregos en nichos profesionais que aínda non existen. "Pero só un de cada catro de quen se incorpora a carreiras "steam" son mulleres.

Estamos a construír a próxima fenda laboral de xénero, que vai ter moi pouca solución", advertiu. Segovia apuntou así mesmo que a Universidade pode ser un "vaso comunicante" para o necesario diálogo entre escola e empresa e que hai que educar "para a incerteza" para non perder "polo camiño" capital humano.

 

Innovan as persoas

"As empresas non innovan, innovan as persoas", dixo o CEO de Metro de Madrid, Borja Carabante, que tomou a voz do ámbito empresarial para falar da percepción dos empregos tecnolóxicos e científicos. Para iso, dixo, "temos que dotarnos do talento que necesitamos, e un moi importante é o tecnolóxico", e traballar para acabar coa fenda entre a oferta formativa e a demanda do mercado. Neste contexto, animou a traballar no ámbito educativo, nos plans de igualdade das empresas e na captación dese talento nas universidades, para atopar "ese talento de perfís flexibles que se saiban adaptar ao longo da súa vida laboral" ás necesidades dun mercado cambiante e que precisa cada vez máis habilidades tecnolóxicas.

Tamén participou na mesa redonda o director xeral de Investigación e Innovación da Comunidad de Madrid, Alejandro Arranz, quen lamentou que o sistema educativo está "estancado" e que na sociedade e nas familias imperan os estereotipos sobre as carreiras científicas e tecnolóxicas. A iso engadiu que "hoxe a tecnoloxía ten os ollos oblicuos, é máis asiática que occidental", e conta con pouca representación feminina, xa que, segundo dixo, só un 15% das novas matrículas universitarias en carreiras "steam" son de mulleres. "É un problema serio", insistiu. Por elo, anunciou, a Comunidad de Madrid traballa nun recente plan de fomento das vocacións desde as etapas "máis primarias e básicas". "A solución non está nas portas das facultades. Aí a sorte xa está botada", aseverou, resumindo a súa intervención coa frase "as mozas son moi boas en matemáticas".

A mesa estivo moderada pola directora de Comunicación e Recursos Humanos de Altran España, Alicia Sánchez, que destacou tamén a necesidade de conectar con outro axente importante na educación: a familia, "onde todo nace". Aínda que, engadiu, "todo se converte nun camiño de aprendizaxe" que se desenvolve tanto nas empresas como no conxunto da sociedade a través dun necesario "diálogo entre todos os axentes" no que tamén, desde o seu punto de vista, hai que poñer "corazón".

Tema: Xeral
Fonte: discapnet
Xunta de Galicia
© Xunta de Galicia. Información mantida e publicada na internet pola Xunta de Galicia
Atención á cidadanía | Accesibilidade | Aviso Legal | Mapa do portal